Jensen Beach Golf Club forklarer hvordan VRS har forenklet hverdagen til de ansatte, og hvordan systemet har spart klubben for både tid og penger.
Det er enklere sagt enn gjort å drive bedrifter med flere avdelinger. Hos Jensen Beach Golf Club ble hverdagen mye enklere med ny teknologi fra Visual Registration System (VRS).
– En golfklubb har mange ulike deler og avdelinger. Det å ha kontroll på timer, lønn, ulike satser og lignende var et stort tidssluk frem til vi tok i bruk Visual Registration System (VRS). Nå er alt mye enklere, sier Daniel Nyman.
Svensken er økonomiansvarlig for Jensen Beach Golf Club. Han og kollegene i Florida-bedriften har de siste årene brukt mye tid og ressurser på «enkle» oppgaver som timeregistrering og utlønning. Det er dog enklere sagt enn gjort når de ansatte rapporterer på ulike måter. Etter at de tok i bruk Visual Registration System, er ikke dette noe tidssluk lenger. Snarere tvert imot.
– Nå bruker alle ansatte – alt fra kokker til arbeidere på golfbanen – VRS. Der kan de enkelt klokke inn og ut fra iPads plassert rundt på området. De har også muligheten til å selv gjøre det fra sine egne smart-telefoner så lenge de er påkoblet vårt WiFi-nettverk. Det som tidligere tok mye tid, har nå blitt veldig enkelt for oss, sier Nyman.
Det kan være ganske komplekst å kalkulere lønn – blant annet på grunn av mange ulike tariffer og avtaler. Dette gjelder spesielt for bedrifter som Jensen Beach Golf Club, som har mange ansatte innenfor forskjellige disipliner og avdelinger i golfklubben. En ansatt kan ha én sats når hen er ute, mens en helt annen når hen er inne. I VRS legger man da inn ulike regler slik at man får blant annet timeregistrering, prosjektledelse, ressursstyring og ferieoversikt i ett og samme verktøy helt automatisk.
– Vi er en bedrift med mange ulike avdelinger og områder, og da er vi alltid på jakt etter løsninger som gjør helheten mer effektiv og synkronisert. VRS «ticker» begge disse boksene, så vi er veldig fornøyde.
Les også: Tungvinte prosesser gjort enkelt
Nyman sier han har notert seg flere fordeler med løsningen til Visual Registration System. Èn ting er hvor enkelt det er å bruke for de ansatte. En annen ting er alle kostnadene de har spart med å bruke det. Svensken trekker likevel fram tidsbesparelsen som den største.
– Enormt mye tid har gått til å sjekke at ting faktisk stemmer. At de ansatte får riktig lønn og at de har jobbet timene sine. Dette viktige arbeidet bruker vi nesten ikke tid på lenger. Denne tiden kan vi nå bruke til andre sentrale oppgaver som kreves for å drive en golfklubb av vår størrelse, sier Nyman.
– Dere har nå brukt systemet i et halvt år. Hva vil du si er det beste med Visual Registration System?
– VRS er så enkelt i bruk at våre ansatte knapt kommenterte overgangen til systemet. Slik har det vært hos oss, og det ser vi på som positivt. Så for vår del har det beste vært hvor bra et slik system kan fungere i en bedrift med så mange ulike avdelinger og områder. Det er en trygg og smart løsning vi virkelig kan stå inne for, avslutter han.
Vi tar gjerne en samtale med deg og forklarer vår løsning nærmere - helt uforpliktende!